۱
۲
۳
۴
آیتالله مکارم‌شیرازی گفت: در دوران طاغوت زمانی که بحث‌های انقلابی اوج گرفت از سوی دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که قم به عنوان کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع گذاشته شود؛ هدف آن‌ها این بود که مرجعیت و حوزه را به کلی منزوی کنند بنابراین این پیشنهاد به شدت از سوی علما رد شد.
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۶:۲۴
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که به دو سال حبس قطعی محکوم شده است، روز یک‌شنبه (۱۳۹۷/۲/۲) توسط مأمورین پلیس دستگیر و بعدازظهر امروز جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین تحویل شد.
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۶:۲۱
رهبر انقلاب بر استمرار پیشرفت و افزایش توان ارتش تأکید کردند و گفتند: پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا ارتشِ فردا از ارتش امروز بهتر، قوی‌تر، کارآمدتر و انقلابی‌تر باشد.
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۲۰:۱۰
نشست خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد که با شعار مسجد پایگاه همه کارهای نیک برگزار شد
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۲:۵۳
این مطلب ۲۳۳ بار خوانده شده

ردپای سیاست و انتخابات در پشت‎پرده ردّ لایحه بودجه ۹۷

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس ردپای سیاست و انتخابات را در پشت پرده عدم تصویب لایحه بودجه ۹۷ در مجلس افشا کرد.
نسخه مناسب چاپ

به گزارش حذیر، غلامرضا تاج گردون در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره علت رد کلیات لایحه بودجه توسط مجلس افزود: رد کردن لایحه بودجه به این شیوه اولین بار بود که اتفاق افتاد و بر اساس آیین نامه، لایحه بودجه دوباره باید به کمیسیون تلفیق برگردد تا اصلاحات لازم در آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رد کلیات لایحه بودجه علل متعددی داشته است که نوع نگاه اقتصادی و تحلیلی از جمله آن است، افزود: این یک تجربه و فرصت است و اینکه نمایندگان مجلس چنین کاری کردند نشان دهنده حساسیت آنان است.

تاج گردون افزود: باید از این فرصت استفاده کرد و فرآیند قانونگذاری را در مجلس شورای اسلامی اصلاح یا تکمیل کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق افزود: تقریباً از سه سال پیش، پیش از بررسی بودجه‏، جدول را ارائه می کنیم چه بسا اگر جدول را با چند روز تأخیر ارائه می کردیم کلیات لایحه بودجه رأی می آورد اما معتقدم باید شفاف عمل کنیم و کمیسیون تلفیق شفاف سازی کرد.

تاج گردون با اشاره به اینکه روح کلی لایحه بودجه با روح کلی گزارش کمیسیون تلفیق، کمی تفاوت دارد گفت: شرایط زمان ارائه بودجه به مجلس با شرایط بررسی کمیسیون تلفیق دو زمان متفاوت و شرایط خاص داشت و این موجب شد که روح کلی حاکم بر بودجه تفاوت نسبتاً قابل توجهی را داشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبصره ۱۴ به موضوع هدفمندی یارانه ها و تبصره ۱۸ به موضوع حامل های انرژی و اشتغال و تبصره ۵ درباره اوراق مشارکت و تبصره ۱۹ درباره مشارکت در اجرای طرح هاست و تبصره ۴ مربوط به صندوق توسعه ملی است اضافه کرد: در این موضوعات می توان روح کلی بودجه را دید.

تاج گردون گفت: امسال برای بررسی بودجه‏، تعارضات برنامه ای نداشتیم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی موضوعات مانند بودجه یا برنامه که منشأ اختلاف می شود در چند سال گذشته شورای نگهبان نظریه تفصیلی ارائه کرد که نباید شاکله لایحه ها به هم بخورد.

وی افزود: جایگاه مجلس در لوایح مهمی مانند بودجه باید تبیین شود.

تاج گردون با تأکید بر اینکه در بحث هدفمندی ها بطور شفاف باید گفته شود که آیا می خواهیم حذف کنیم یا نه؟ گفت: نوع نگاه مجلس و دولت این است که هدفمندی حذف نشود.

وی ادامه داد: نوعی ترس از اوراق مشارکت نیز وجود دارد بنابراین باید چارچوب کنترل کننده و سقف برای استفاده دولت از این اوراق تعیین کنیم و چند عامل کنترلی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد جدول تبصره ۱۸ نیز دو نگاه وجود دارد که باید در کمیسیون تلفیق بحث شود‎ یک نگاه این است که دولت بر اساس اختیار خود و با سقف محدود عمل کند و نگاه دیگر این است که مصرف را هدایت کنیم و کسانی که بیشتر مصرف می کنند قیمت بیشتری را بپردازند.

تاج گردون با اشاره به اینکه تاکنون اینگونه بوده است که دولت و مجلس برای رأی گرفتن از مردم، قیمت ها را افزایش نمی دادند گفت: ممکن است نمایندگان نیز ملاحظاتی را در تصویب بودجه سال ۹۸ داشته باشند چون در سال ۹۹ انتخابات مجلس را در پیش داریم.

وی افزود: دولت اشتباه فاحشی کرد که در این چند سال قیمت حامل های انرژی را افزایش نداد.

تاج گردون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم کلیات لایحه بودجه پس از اصلاحات، رأی بیاورد و اگر چنین نشود بودجه یک دوازدهم تصویب خواهد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

چند رسانه ای